سوالات تستی و قضیه ی نمره ی منفی

راهکار

 

۱-اگر در تستی هیچ یک از گزینه ها را نتوانستید حذف کنید و به طور شانسی بخواهید به آن پاسخ دهید، احتمال انتخاب گزینه ی صحیح ۴/۱ است یعنی ۲۵ درصد و ۲۵ درصد، براساس قانون احتمالات، برای این که به جواب درست رسیده باشید، شانس بسیار کمی محسوب می شود. بنابراین بهتر است، به این تست پاسخ ندهید و به سراغ تست بعدی بروید.

 

۲-اگر در تستی با توجه به معلومات و دانش تان توانستید یک گزینه را حذف کنید و بخواهید بین سه گزینه باقی مانده به طور شانسی، یکی را انتخاب کنید، احتمال انتخاب گزینه درست، ۳/۱ می باشد. یعنی حدود۳۳ درصد که بهتر است به چنین تستی نیز پاسخ ندهید.

 

 ۳-اگر در تستی مطمئن شدید که دو تا از گزینه ها حتماً اشتباه است در صورتی که بخواهید پاسخ درست را به طور تصادفی مشخص کنید. شانس شما ۲/۱ یا ۵۰ درصد می باشد که احتمال خوبی است. بنابراین در این موارد یکی از دو گزینه باقی مانده را انتخاب کنید. در انتخاب آن دقت کنید. اولین گزینه ای که به نظرتان درست آمد را علامت بزنید.

لازم به ذکر است که چنین عددی بسیار کم پیش می آید، بنابراین نباید به این امید باشید که با دانستن این روش در تست زنی معجزه خواهید کرد. ممکن است در بین ۱۰۰ سوال یک یا دو مورد این چنینی برای شما پیش بیاید،

 

پس بهتر است به فکر مطالعه و یادگیری عمیق مطالب درسی باشید

 

۱-وسواس نداشته باشید که حتماً به تمام سوالات پاسخ دهید.

 

۲-به هیچ عنوان گزینه ای را تصادفی انتخاب نکنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, | 14:25 | نویسنده : احمدرضا فرزانه |